fredag 25 maj 2012

Värme


Värme är verkligen inte min grej, iaf inte när termometern i solen nu står på 32 grader och ökar fortfarande. Jag kan verkligen älska en solig sommardag men inte när det är såhär varmt och det är ju bara maj. Hur ska denna sommar bli? 
Av värme mår jag allmänt dåligt, jag orkar inte göra nånting och jag är tjurig mest hela tiden. Det verkar som att jag fått en son som är precis lika dan. både igår och idag har han varit kinkig. Idag försöker jag hålla värmen från huset så mycket det går. Än så länge är det svalt och skönt i vardagsrummet så vi spenderar förmiddagen där. 

Det svåraste av allt är hur man ska göra för att Teo inte ska lida av värmen. Vad gör man när det är vansinnesvarmt, lika varmt inne som ute? Jag försöker få i honom mycket vätska och vi håller oss borta från solen. Som mamma blir man ju nervös. Att försöka få de två stora barnen att inte bränna sig och få i sig mycket vatten är en utmaning det också. I förrgår tänkte jag så mycket på att Teo inte skulle få sol på sig så jag glömde bort mig själv och brände mig på axlarna.

Inte nog med att jag har en kinkig son jag har även en vansinnigt parningsvillig katt som bara går runt och skriker och jag har tre kattungar som biter mig i tårna. Jag längtar tills resten av familjen kommer hem, för tro det eller ej känner jag mig på nåt vis lite ensam trots allt mitt sällskap. Teo är underbar att vara med men just nu sover han och jag kan inte njuta av den lediga stunden utan vill bara att han ska vakna och bli på sitt glada, charmiga och roliga humör.  


Jag tror även att jag ska täcka in hela huset med myggnät. Det känns som om hela huset är fullt med myggor, flugor och getingar. Jag måste verkligen köpa nät till alla fönster och försöka få till en nätdörr, kanske att jag kan lyckas bygga en själv. Jag HATAR ju myggor och i natt surrade de runt mig konstant och jag har myggbett överallt idag.

Till råga på allt är gräsklipparen trasig och våra utemöbler har pajat. Vi håller på att lära oss den hårda vägen, köp inte billigt! Det går ändå bara sönder...

Vilket deprimerande inlägg detta blev!
Nej nu ska vi vara glada för att det är sommar och att jag har världens mest underbara familj och vi bor i en liten by i en röd stuga med vita knutar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar