torsdag 17 maj 2012

Den "suttnde" maj i Hasselfors

Idag är en seg dag...är så trött men ändå för pigg för att sova igen.
Blev väckt tidigt av en grinig Teo som har blivit snorig som jag. Efter långa försök att få honom somna om gav jag upp. Lagom till jag har fixat frukost, till mig och Manda, somnar han såklart igen. Har känslan av att det kommer bli som vanligt att han nu sover några timmar till.
Själv borde jag nu passa på att göra en massa måste-jobb medan han sover och inte är i behov av mammas ständiga uppmärksamhet. Men jag sitter nu här framför datorn med en kopp kaffe i hopp om att bli pigg så att jag om en stund kan göra måste-jobben.
I måste-jobben idag ingår att duscha en långdusch så jag kan bli ordentligt ren för en gångs skull. Sen ska jag rensa ur Malkom och Mandas garderober. Vi har ju fått några asylsökande familjer som grannar och de gav barnen en lapp häromdagen där de frågade om vi hade några kläder som de kunde få. Barnen i dessa familjer är både mindre och större än våra barn. Eftersom det ändå är dags att kolla igenom garderoberna inför sommarsäsongen så är ju detta ett perfekt tillfälle att se om vi hittar nåt att ge bort till bättre behövande.
Våra barn och deras barn leker ständigt och jämt med varandra. I början kunde de ju inte prata med varandra men de lekte ändå och nu när svenskakunskaperna ökar hos de andra barnen har de roligare än någonsin när de leker. Föräldrarna är också supersnälla och i våran ålder ungefär. Det är synd att man som vuxen tycker att språket är ett mycket större problem än vad barnen gör. Men allteftersom de lär sig bättre svenska går det lättare att umgås. Det är roligt för de vill så gärna visa att de blir bättre och bättre på det svenska språket. Hursomhelst är det kul att vi fått fler grannar och att barnen har fått så bra kompisar. 
Nej nu har kaffet gjort sitt så nu bär det av till övervåningen och in i garderoberna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar