tisdag 1 maj 2012

Sommar, eller ???

Nu på förmiddagen tog jag och Teo en promenad i det underbara vädret.
Folket här i Hasselfors tror visst att det har blivit sommar. De går runt i  sommarklänningar, klipper gräset och ställer fram trädgårdsmöblerna. Visst är det fint väder, så jag förstår trädgårdsmöblerna. Men att ha sommarklänning var väl lite att ta i tycker jag. Sen kan man väl låta gräsmattan få växa till sig lite efter en hård vinter innan man börjar misshandla den. Men det är väl så när man bor i ett villaområde, att om en börjar måste alla andra göra lika. Därför är det så skönt att bo granne med körgår'n, ingen som kan klaga där!

Själv går jag och funderar på hur man skulle kunna bygga en bra och rolig koja/lekstuga/klätterställning åt barnen. När jag gjorde om deras rum i vintras ville båda de stora barnen ha en koja med rutschkana och klättervägg på sina rum. Det gick ju inte så bra att fixa men jag tänkte att det vore roligt att ge de nåt sådant utomhus. Tyvärr är ju varken jag eller Olof särskilt bra på att bygga. Men jag har ju en snickare till lillebror. Han kanske kan tala om för mig hur man gör så kanske jag kan göra själv. Kanske ett första steg är att göra någon form av ritning. (Eller så frågar jag min arkitekt till väninna) hon borde kunna göra en bra ritning åt mig.

Apropå sommar eller ej så smakade jag en rabarber igår...Jisses vad god den var, alldeles spröd och saftig. Synd att jag inte är så förtjust i paj. Men det kommer bli saft och kräm tror jag.

Det kanske är sommar idag trots allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar