måndag 13 augusti 2012

Twist Collective

Jag har ju blivit medlem på Ravelry ett socialt forum för stick-och virkgalningar. Där fick jag tipset om en tidning på nätet som heter Twist Collective. Jag tänkte att det kanske man ska kolla in. 

Det skulle jag aldrig gjort!

Där finns så vansinnigt mycket fina saker att göra. Jag har tagit mod till mig och köpt mönstret till en kofta vid namn

Praline av Gudrun Johnston

Jag har ingen aning om hur jag ska lyckas, eftersom mönstret är på engelska får jag nog kämpa en hel del med att förstå hur jag ska göra.
Koftan är stickad i något som på engelska heter Little birds pattern (småfågelmönster)

Önska mig lycka till så ska jag se om jag kan köpa lite garn och sätta igång.
Måste dock göra färdigt min kjol först...den är på gång !

Om ni vågar så gå gärna in på denna sida
Men jag varnar er...man blir sugen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar