måndag 27 augusti 2012

Ogräs = gräs

Först något roligt...
Jag satte på PrinsT koftan jag gjort till honom. Jag stickade den när han låg i magen och nu äntligen har han blivit tillräckligt stor för att ha den. Jag måste ha varit duktig på att planera för idag är det världens finaste höstväder och koftan kommer väl till pass nu när kylan börjar komma krypande och PrinsT alltid behöver ha en extra tröja på sig när vi är ute. 



Han har även en mössa gjord av Fröken Persson som kommer väl till pass idag i blåsvädret. Den får vi tacka underbara fröken Lind för.


Sen till det lite mindre roliga nämligen ogräs. Har dock aldrig förstått mig på ordet ogräs eftersom det väldigt ofta är gräs det handlar om är det ju verkligen ett tvärtomord. 
Hos oss växer i alla fall ogräset så det knakar och brakar. Det är som en djungel i våran trädgård just i detta nu. Har inte haft nån lust att rensa nu när jag haft PrinsT som tagit min uppmärksamhet. 
Eftersom det idag var så himmelens fint väder var jag tvungen att gå ut och i alla fall försöka få fram grusgången våran. Börjar bli lite jobbigt när ogräset kryper närmare och närmare. Har lyckats fylla en skottkärra, dock är endast en väldigt liten bit rensad. 
Lyckligtvis ska vi åka till öppnaförskolan nu så jag "slipper" fortsätta.

Det var förstås lite kul utomhus för vi tog fram sittvagnen för första gången så att PrinsT kunde sitta och titta på mor när hon lortade ner händerna. Han såg så stor ut när han satt i den. Kul tyckte han att det var också. Det är perfekt att ha ett ställe han kan sitta på när vi är ute. Det är ju väldigt spännande att titta på allt runtomkring.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar