lördag 16 juni 2012

Premiärhopp !

Idag var jag bara tvungen att sätta T i hoppgungan för att se om han klarade av det.
Självklart gjorde han det, sist jag provade för nån vecka sedan såg han knappt över kanten men liten blir större och nu passade han ju strålande bra i gungan. Han tyckte till och med att det var roligt, i alla fall en liten stund.
Detta är bra för mamma...ännu ett ställe där vi kan roa oss utan att behöva lyfta och bära hela tiden :)



Bytte även leksaker i babysittern och det blev en stor succé. Framför allt med den röda katten...den åkte snabbt in i munnen, som mycket annat också börjar göra. Så nu vill det till att hålla koll på saker och städa ordentligt. Vill ju inte att han stoppar vad som helst i munnen.

I morse hade jag en sådan där underbar mammamorgon...först bajsar T ner sig och hela min säng, det var bara att kliva upp och byta lakan och rengöra ungen. Sen kryper vi ner i sängen igen och T börjar kräkas...över hela sin mamma! Bara att göra rent och tänka: ja, ja...vad gör väl det om hundra år! Men att sedan upptäcka att kattungarna har bajsat ner tvättstugan och spytt ner lilla M's rum när jag precis skurat allt var inte en bättre fortsättning på dagen. Men nu efter lite lunch och några koppar kaffe kanske jag kan bli på bättre humör igen och se till att denna lördag blir så bra som den bara kan bli. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar