lördag 5 november 2011

Tjuvstart...

Idag kände jag för att göra nåt kreativt...

Först plockade jag en blombukett och satte på Ingrids grav, tänkte att hon skulle bli glad över att få en bukett från "sina egna" blommor

Sen smög jag mig ut i skogen och plockade lite granris och en bit vide

Detta blev resultatet...


Jag vet att detta är en tjuvstart men det kändes så mysigt att få börja lite smått...Till råga på allt luktar det ju alldeles underbart gott.

I mitt barndomshem hänger det varje jul en tallriskrans i taket i köket. Från början var det gammelfarmor som alltid band kransen, nuförtiden är det min farbror som binder. 
Det finns fem garntomtar som ska sitta i kransen, 3 röda 1 svart och 1 grå. Det är superviktigt att det är just dessa tomtar som sitter i kransen annars blir det ingen riktig jul!

Därför tänkte jag att jag skulle tjuvstarta genom att träna och binda en granriskrans till dörren för att sen till jul kunna binda mig en tallriskrans till köket. Min mor är ju så snäll så jag har fått mig fem garntomtar att ha i kransen till jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar