tisdag 8 november 2011

Jag har en bebis i magen!

Att vara gravid är för mig väldigt enkelt, inga krämpor eller problem
Det är alldeles underbart
Jag har nu haft en ängel i magen i 19 veckor och 5 dagar
I 19 veckor och 3 dagar kändes det ganska overkligt, tankarna gick genom mitt huvud...är jag verkligen med barn?
Det enda som märktes var utebliven mens, två tydliga streck på en sticka, växande bröst och en långsamt växande mage. Kanske ganska uppenbara tecken på en graviditet. Men eftersom det är första gången så vågade jag inte riktigt tro. 
För lite mer än en vecka sedan så började jag känna att det var nån som rörde sig i magen. Jag kunde med handen känna tydliga "sparkar" Då började det kännas mer verkligt och jag vågade tro lite mer.
Men det är så svårt att föreställa sig att man har en människa i magen, nån som gör som den vill utan att jag kan påverka den särskilt mycket.

Igår var det dags för ultraljudet

Jag var galet nervös när vi gick in, det var många tankar som snurrade i mitt huvud. Det är en konstig känsla att både vara nyfiken och förväntansfull samtidigt som man är orolig och nervös att man ska få ett besked man inte är beredd på...

Vi hade sån tur att det var en "doktor" som skulle lära sig göra ultraljud. Så först tittade hon en lång stund sen fick den riktiga "doktorn" titta en lång stund. De visade oss att allt var bra, Bebisen hade två ben och fötter, två armar och händer, ett fint och gulligt huvud och ett hjärta som slog så fint

Att inse att man tittar på sin egen bebis var helt galet underbart
Det kom allt några glädjetårar

Nu slog det mig plötsligt...

JAG HAR EN BEBIS I MAGEN !!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar