fredag 4 november 2011

En höstdag i trädgården

Idag tänkte jag att jag måste vara ute lite
Jag började med en liten promenad till Värdshuset och bokade Julbord

Sen blev det tvättning av husvagnen, stackar'n såg hemsk ut men nu ser den ut som ny igen.

Därefter blev det krattning av en massa löv. Tänk så mycket löv det kan falla från en ek.

Sen började jag gräva ur komposten för att lägga all jord i landet, som verkligen behöver lite extra näring.



I komposten fann jag nog flera tusen maskar, vilket är underbart för det betyder bara att den mår underbart bra.

Jag plockade även en fin höstbukett med Astrar (tror jag att det heter)


Tänk att vi har så fina blommor i trädgården i November!

Det var alldeles, alldeles underbart att bara gå och greja överallt utan att känna nåt tvång. Att kunna sluta när som helst är ju helt underbart, att få bestämma själv vad man ska göra och inte, utan krav från andra...
Det är så det borde vara i livet, alla dagar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar