onsdag 26 oktober 2011

Jag gillar grönt!

En sån här tråkig vägg kan man ju inte ha i ett fotbollsrum...



Därför tog jag en tripp till färgaffären för att köpa en fotbollsgrön färg. Dyr var den men slutsatsen är att jag aldrig kommer köpa billig "skitfärg" nån mer gång. Oj, vilken skillnad det var att måla med dyr färg och det gick knappt åt nån färg alls...


Sen är det ju en gräsmatta det ska föreställa så därför måste det ju finnas gräs i kanten...


En del av målet är nu också på plats. Jag ska måla ett nätmönster i så att det blir mer likt ett "riktigt" mål...

Nu är jag på gång, det känns som att när den gröna färgen kom på plats och målet börjar ta form, så kan jag lättare se hur slutresultatet kommer bli. Jag hoppas och tror att vi får en stolt och glad 7-åring på söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar