torsdag 19 juli 2012

PrinsT och hans keps

Efter en väldigt lång tid utan virknålen i handen var jag tvungen att göra någonting kreativt. Efter att ha kollat runt lite på twitter och lyckats leta mig fram till en sida full med gratismönster så åkte virknålen fram ur lådan.

Jag som är lite känd för att göra mössor skäms ju nästan för att PrinsT inte fått nån än. Men nu är han stolt ägare av denna kreation:


Det blev en keps i grönt och brunt med "knappar" på sidorna


I beskrivningen skulle man använda ett väldigt tjockt garn så därför tog jag bomullsgarn och hade det dubbelt. Kepsen blev ju lite tjock så den kommer nog att passa bra till hösten eller nu om det är lite kallare en dag.

Jag tycker att resultatet blev väldigt bra och har redan tankar på att fixa fler av denna typ :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar