fredag 27 april 2012

Dagens tankar...

Idag har vi bott i huset i 2 hela år! Tänk vad tiden går fort, jag minns den dagen vi flyttade in. Ingen värme i huset, avloppet i köket frätte sönder och ingen flyttstädning gjord...men allt det löste sig och vi fann oss till rätta.

Igår höll jag på och grejade i köket. Jag har fått en stor gammal plåtburk av mamma, när jag diskade den igår fick jag se att det var ett namn graverat i locket:
Fredrika Olsson
Min kära gamelfarmor har alltså ägt den. Jag lade upp en bild på fejjan och min farbror skrev då att han mindes att hans farmor alltid hade skorpor i den. Eftersom jag gillar att göra som andra alltid gjort vill jag också ha skorpor däri.

Vi har ett skräpproblem här hemma! Jag kan inte fatta hur mycket sopor det blir varje dag här i huset. Till råga på allt har vi hela garaget fullt med skräp som ska till återvinningen. En massa säckar från julafton och diverse födelsedagar så allt paketskräp åker i samma säck, nu måste dessa plockas ur och sorteras OCH åkas med till återvinningen. Jag har bestämt att detta ska bli dagens jobb, men vad gör jag...jo sitter inne och grejar i stället.

Jag har i alla fall varit duktig och vart till tandläkaren idag. Det var väl ca 5 år sedan sist. Jag fick tro det eller ej beröm för mina fina tänder. Dock hade jag ett litet litet hål i en visdomstand (första hålet nånsin) och lite infekterat tandkött men det var lätt fixat. Ska bara tillbaka om en månad och punga ut dryga tusenlappen så är det fixat sen...

Igår kväll nattade jag Teo i sin egen säng...tog ett bra tag innan han somnade men det gick tillslut. Sen orkade jag inte lägga tillbaka honom efter nattmålet så då fick han ligga bredvid mig. Tänkte dock att han måste få börja sova i sin egen säng, i alla fall ska jag natta honom där.

Ok...nu går jag ut i skräphögen och fixar...!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar