lördag 4 februari 2012

Vedspis

Nu kommer ett inlägg från den riktiga tant jag faktiskt är

Tänk om jag hade en vedspis...


Nu har jag ju en kamin som man lyckligtvis kan ställa en kastrull på men den saknar charmen och ugnen som en vedspis har
När vi nu ändå eldar är det ju helt ONÖDIGT att slösa på ström och sätta på den "vanliga" spisen när man bara kan koka det man ska ha på kaminen
häromdagen kokade vi napparna på spisen, kokade gröt och smälte smör
idag har jag smält smör och kokat en kolaglasyr därpå

Jag njuter av varje stund jag kan känna mig klimatsmart
Dock gör jag verkligen inte mitt yttersta för att vara det men ändå, jag får glädjas åt det lilla jag faktiskt gör då och då

Tänk om vi skulle köpa ett nytt hus idag...nu när vi vet vad vi vill ha menar jag, eller kanske snarare vad vi saknar
Jag skulle vara så kräsen så att jag nästan tvivlar på att vi skulle kunna hitta vårt drömhus

Men det ÄR roligt att drömma :0)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar